اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ارجحیت با مترو است و به این منظور افزایش سالانه 30 کیلومتر خطوط جدید مترو در تهران مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد حقّانی رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: تمرکز بودجه‌ای شهرداری تهران باید بر توسعه مترو باشد و سپس موضوعاتی مانند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به این که اراده دولت و مدیریت شهری، ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و راه‌اندازی این تکنولوژی در تهران است، اظهار کرد: استفاده از وسایل نقلیه برقی، راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی است. 

 حقّانی با بیان این که فرایند ورود موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران آغاز شده، تصریح کرد: موتورسیکلت‌های بنزینی در حالت معمولی 6 تا 8 برابر خودروها آلودگی ایجاد می‌کنند و با توجه به تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران، این جایگزینی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد. 

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که در صورت تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی و اعمال محدودیت قانونی استفاده از موتورسیکلت‌های بنزینی، ‌از این طرح استقبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمیته محیط زیست شورای شهر از طرح‌هایی که سبب کاهش آلودگی هوای شهر و افزایش رضایت‌ شهروندان شود، حمایت می‌کند. 
 
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ 

 مطالب مرتبط :

گسترش مترو؛ تنها راه نجات تهران از آلودگی هوا

ترافیک و آلودگی هوا مهم ترین مشکلات تهران است/دولت در توسعه مترو سهم خود را پرداخت کند

قطار شهری، یکی از نیازهای اساسی شهرهای توسعه یافته است

شهردار تبریز : توسعه حمل‌و‌نقل عمومی، شاه‌کلید حل بحران آلودگی هوا

راه ، خودرو و آلودگی هوا ؛ از آمریکا تا ایران

واردات خودروهای برقی برای مقابله با آلودگی هوا

 

کنفرانس هواي پاک،خودروي برقي و منافع ملي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 تير 1393برچسب:مترو - موتورسیکلت برقی - شورای شهر تهران - کمیته محیط زیست, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.